DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Multimedya Tasarımı ve Animasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 306
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin tasarlanma amacı, öğrencilere film, dizi, animasyon, bilgisayar oyunları sektöründe, yaratıcı bir konsept tasarım ekibinde çalışabilmeleri için gereken becerilerin ve felsefesinin öğretilmesidir. Sektörde kullanılan en yeni teknikler, materyaller ve profesyonel ipuçları ele alınacaktır. 3D konsept tasarımı dersinde, profesyonel fikir ve görsel geliştirme yöntemleri üzerinde durulacak, öğrenciler 3d karakter modelleri, hayali yaratıklar, düş dünyalarında yaşattıkları bilinmezlikleri yaratacaklar,sonrasında bunları farklı programlar aracılığıyla renklendirecek ve görsel hale dönüştüreceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) 3Boyutlu modelleme için gerekli olan, 2 boyutlu karakter tasarlayabilme ve çok açılı tasarım planlanlaması beceresine sahip olabilecekler.
  • 2) Animasyon üretim ihtiyaçlarını karşılayabilecek konsept tasarım bilgisine sahip olacaklar.
  • 3) 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu ortama aktarabilecekler
  • 4) 3 boyutlu modelleri heykel teknikleriyle detaylandırma,renklendirme,poza sokma ve görselleştirme prensiplerine hakim olacaklar
  • 5) Farklı türdeki boyutlandırma teekniklerini analiz edebilecekler
  • 6) 3 boyutlu üretim için gerekli olan insan ve hayvan kas sistemlerinin çalışma prensiplerini anlayacaklar
  • 7) Bir tasarım fikrini kavramsallaştırma becerisine sahip olacaklar.
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri konsept tasarımın sanatsal ve teknik temelleri olan 3d modelleme,renklendirme,ışık ve sahneleme gibi gelecekte bu alanda sağlam temellerin atılmasınını sağlayacak bir birikimle donatacaktır. Zbrush ve Maya programlarının kullanımını geliştirmeye yarayacak basit ve uzmanlık gerektiren yöntemler ele alınacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konuya giriş:3 boyutlu konsept tasarım nedir? Concept design from the ground up by Kevin Crossley
2 Konsept tasarımın gelişim sürecinin açıklanması The Skillful Huntsman: Visual Development of a Grimm Tale at Art Center College of Design
3 2 boyutlu tasarımın unsurları (boş-dolu alan ilişkisi,perspektif,yerçekimi,boşlukta birim,renk teorisi) Wucius Wong Principles of Two-Dimensional Design
4 İnsan, hayvan anatomisi ve orantısı Anatomy Drawing School: Human, Animal, Comparative Anatomy
5 Karakter tasarım temel bilgisi Designing with Pixar: 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories
6 Kavramsallaştırma yaklaşımları
7 Modelleme planı
8 Üç boyutlu dünyayı kavrama
9 Ara sınav
10 3 boyutlu modellemenin temelleri(Maya’da lathes ve loft teknikleri,extrusion ve bevel teknikleri) Dariush Derakhshani Introducing Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press
11 İleri seviye teknikler-Zbrush ve Maya’da modellemeyi planlama stratejileri. Autodesk Maya Press The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics
12 Maya ve Zbrush’da basit modeller yaratma Michael Ingrassia Maya for Games: Modeling and Texturing Techniques with Maya and Mudbox
13 Uv paketlemeye ve düzenlemeye giriş,renklendirme ve ışıklandırma Jeremy Birn Digital Lighting and Rendering (3rd Edition) (Voices That Matter)
14 Projenin geliştirilmesi
15 Final Projesi -
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Science of Creature Design: understanding animal anatomy
Önerilen Okumalar/Materyaller www.zbrushcentral.com,www.cgfeedback.com,www.3dtotal.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
-
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
-
-
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
-
-
Final Sınavı
-
-
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest