Dersin Adı | Multimedya Tasarımı ve Animasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 306 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin tasarlanma amacı, öğrencilere film, dizi, animasyon, bilgisayar oyunları sektöründe, yaratıcı bir konsept tasarım ekibinde çalışabilmeleri için gereken becerilerin ve felsefesinin öğretilmesidir. Sektörde kullanılan en yeni teknikler, materyaller ve profesyonel ipuçları ele alınacaktır. 3D konsept tasarımı dersinde, profesyonel fikir ve görsel geliştirme yöntemleri üzerinde durulacak, öğrenciler 3d karakter modelleri, hayali yaratıklar, düş dünyalarında yaşattıkları bilinmezlikleri yaratacaklar,sonrasında bunları farklı programlar aracılığıyla renklendirecek ve görsel hale dönüştüreceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencileri konsept tasarımın sanatsal ve teknik temelleri olan 3d modelleme,renklendirme,ışık ve sahneleme gibi gelecekte bu alanda sağlam temellerin atılmasınını sağlayacak bir birikimle donatacaktır. Zbrush ve Maya programlarının kullanımını geliştirmeye yarayacak basit ve uzmanlık gerektiren yöntemler ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konuya giriş:3 boyutlu konsept tasarım nedir? | Concept design from the ground up by Kevin Crossley |
2 | Konsept tasarımın gelişim sürecinin açıklanması | The Skillful Huntsman: Visual Development of a Grimm Tale at Art Center College of Design |
3 | 2 boyutlu tasarımın unsurları (boş-dolu alan ilişkisi,perspektif,yerçekimi,boşlukta birim,renk teorisi) | Wucius Wong Principles of Two-Dimensional Design |
4 | İnsan, hayvan anatomisi ve orantısı | Anatomy Drawing School: Human, Animal, Comparative Anatomy |
5 | Karakter tasarım temel bilgisi | Designing with Pixar: 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories |
6 | Kavramsallaştırma yaklaşımları | |
7 | Modelleme planı | |
8 | Üç boyutlu dünyayı kavrama | |
9 | Ara sınav | |
10 | 3 boyutlu modellemenin temelleri(Maya’da lathes ve loft teknikleri,extrusion ve bevel teknikleri) | Dariush Derakhshani Introducing Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press |
11 | İleri seviye teknikler-Zbrush ve Maya’da modellemeyi planlama stratejileri. | Autodesk Maya Press The Art of Maya: An Introduction to 3D Computer Graphics |
12 | Maya ve Zbrush’da basit modeller yaratma | Michael Ingrassia Maya for Games: Modeling and Texturing Techniques with Maya and Mudbox |
13 | Uv paketlemeye ve düzenlemeye giriş,renklendirme ve ışıklandırma | Jeremy Birn Digital Lighting and Rendering (3rd Edition) (Voices That Matter) |
14 | Projenin geliştirilmesi | |
15 | Final Projesi | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Science of Creature Design: understanding animal anatomy |
Önerilen Okumalar/Materyaller | www.zbrushcentral.com,www.cgfeedback.com,www.3dtotal.com |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | - |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 90 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | - |
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | - | |
Final Sınavı | - | - | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest